CFR Marfă încearcă să-și recâștige clienții ialomițeni

Distribuie articolul:

stireaDSC_6194 Vineri, 18 iulie 2014, la Centrul Cultural „Ionel Perlea” din Slobozia, presa a fost invitată să ia parte la o conferință de presă care a vizat explicarea unor concluzii ale întâlnirii de lucru dintre reprezentanții Ministerului de Transporturi, reprezentanții administrației locale și agenții economici, „în vederea identificării de soluții aplicate pentru menținerea și dezvoltarea relațiilor economice și financiare, pentru eficientizarea și armonizarea raportului între prestațiile CFR Marfă și așteptările și potențialul agenților economici deserviți”. Întâlnirea, organizată la inițiativa vicepreședintelui CJI, Ștefan Mușoiu, a fost una destul de scurtă și lipsită cumva de conținut practic. Deși agenții economici s-au arătat încântați de ideea unei posibile colaborări cu CFR Marfă, niciunul nu părea convins de planul de redresare al celei mai mari companii de cale ferată din țară. Cea mai mare, dar și cea mai scumpă și ineficientă la nivel național, pentru că, la nivel local, punctul de lucru de la Slobozia era destul de profitabil. Profitabilitatea acestei stații nu a împiedicat însă conducerea CFR Marfă să disponibilizeze, în urmă cu doar o săptămână, mai mult de jumătate dintre angajații săi, mai precis 10 din cei 19 angajați. „Întâlnirea de astăzi este rezultatul unor demersuri, stireaDSC_6184care durează de luni bune, cu Ministerul Transporturilor(…) În ultimele luni s-a vehiculat desfințarea acestei sucursale de la Slobozia, și am considerat că pot face mai multe, ca cetățean al acestui oraș, dar și ca vicepreședinte al CJI. Am considerat că putem face mai mult pentru acest oraș, atât din punct de vedere social, cât și economic. Dacă punctul de lucru a funcționat cândva foarte bine, înseamnă că, în viitor, poate funcționa la fel de bine și depunem efort ca acest lucru să se întâmple.”, a declarat Ștefan Mușoiu în deschiderea conferinței. George Buruiană, director general al CFR Marfă, s-a declarat deosebit de mulțumit de întâlnirea cu oamenii de afaceri locali, dar mai ales de sprijinul CJI. „Am găsit o soluție comună. Noi să ne ținem de cuvânt și să menținem activitatea feroviară în zonă, dumneavoastră să ne sprijiniți și să mențineți interesant nivelul de activități al zonei pentru orice transportator. CFR Marfă și-a schimbat puțin abordarea de piață, în sensul că suntem deschiși oricărei colaborări cu operatorii privați, alții decât CFR Marfă, și asta ,considerăm noi, că este în beneficiul clientului final al transportului, mai bun, mai performant. Noi suntem pregătiți să preluăm toate solicitările de transport care se vor ivi în zonă. ”, a precizat directorul general al CFR Marfă. Cu toate că, în anii de după revoluție, politica de piață a CFR Marfă a fost una defectuoasă, se pare că noua conducere vrea să repună pe picioare ce a mai rămas din CFR Marfă, și își propun să fie la fel de competitivi ca și concurența lor, GFR. „O să încercăm să venim în sprijinul clienților cu stireaDSC_6187oferte integrate, care să cuprindă și servicii conexe transportului. O să încercăm să venim cu servicii logistice pe care să le contractăm noi de la furnizori, întocmirea formalităților vamale și tot ceea ce este nevoie. (…) Putem să intervenim și la autoritatea feroviară, să ne spijine să deschidem și liniile ferate industriale care, la momentul actual, sunt închise și nefolosite.(…) Clienții au avut nemulțumiri de-a lungul timpului legate de prețurile practicate de CFR Marfă și viteza de reacție.”, a adăugat Denisa Filipescu, director general al CFR Marfă, filiala Constanța. O părere cât se poate de oportună a avut și Ștefan Țintă, reprezentant al S.C. Premier Com S.R.L., „mulțumim că ați venit să ne ascultați doleanțele noastre, ale agenților economici. Sunt convins că putem găsi soluții atâta timp cât promisiunile, făcute astăzi, ale directorilor CFR Marfă se vor respecta. Legat de problema de personal, trebuie să ne gândim că GFR face cu un număr de 2300 angajați jumătate din munca pe care CFR Marfă o face cu 8000 de angajați. Probabil că de aici intervine și una din problemele cele mai grave ale CFR Marfă, cea a profitabilității. După părerea mea, e mai bine să pierdem o parte din angajați, decât să îi pierdem mai târziu pe toți. Să nu lăsăm transportul feroviar privat să distrugă de tot CFR Marfă!”, a adăugat acesta.

Cristina Ghinea


Distribuie articolul:

One thought on “CFR Marfă încearcă să-și recâștige clienții ialomițeni

  1. A făcut pe el Mușoiu:(( A regulat și el niște lovele pe o acțiune de publicitate și propagandă))În afară de cereale….ce naiba să transporți din ialomița? Și dacă ăia sunt toți pe evaziune…..cum să se lege de calea ferată:))Ăștia erau buni de dus la castelul de joacă:))…))) Măi Cristina, io înțeleg că=și făceau prognoza pe cincinal, ăștia de la CFR…..dar Ștefan Țintă..ce oportunitate văzu? ..în afară de feru:))))))))))))))) Să-i pună Mușoiu o cravată roșie…lu Țintă….să nu se deoache la diicot:))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *