Actualitate

Consiliul Judeţean continuă „GOLANIADA” contractelor de lucră(tu)ri cu banii publici

moraru-ziua-el
  • Citind cu atenţie ce stă scris pe cele şapte pagini format A4 ce poartă denumirea „Situaţia contractelor de lucrări şi prestări servicii aflate în derulare la data de 01 octombrie 2017”, oricâtă omenie ţi-ar caracteriza ADN-ul, nu ai cum să nu simţi că trebuie să-ţi eliberezi viscerele dacă nu vrei să mori de… ciudă. Asta, dacă eşti om de afaceri şi-ţi plăteşti birurile. Sau dacă eşti jurnalist şi vezi şi dincolo de aparenţe, fie şi doar fiindcă „şi pereţii au urechi”, mai ales într-o instituţie publică aşa cum este cea a Consiliului Judeţean Ialomiţa.

Pentru toţi cei care, de aproape 1 an şi jumătate îl tot aud pe musiu Moraru cum raportează cu mândrie despre marile proiecte prinse-n agenda lui de preşedinte al CJI, facem dintr-un început precizarea că popularizarea faptelor de vitejie se face pe mulţi bani plătiţi şi în 2017 din bugetul Consiliului Judeţean către anumite redacţii de presă. Sute de milioane de lei vechi au intrat în conturile „militanţilor şi combatanţilor” care, altfel, ar fi sucombat, patronii nefiind dispuşi să plătească publicitate jurnaliştilor „pupincurişti”, decât dacă, la rândul lor, se înfruptă din banii aflaţi la îndemâna lui Moraru şi a PSD-iştilor care l-au făcut preşePAG 6 7dinte.

Proiecte seduse şi abandonate …

….parcă pentru a putea înghiţi alte şi alte mari sume de bani. Podul de la Dridu, de peste râul Prahova, este aproape cel mai mediatizat obiectiv de investiţii ce poartă amprenta CJI încă de pe vremea când la cârmă se afla Silvian Ciupercă – predecesorul lui Moraru, şeful lui de Partid Social Democrat, cel poreclit şi „competentul Vasile”. Început în vremuri parcă imemoriabile, prin toamna lui 2014 a fost pentru prima dată băgat în conservare, mai apoi s-a încercat resuscitarea derulării lucrărilor, pentru ca în 2016 să reintre în starea de conservare. Deşi nimeni nu pare să fie tras la răspundere pentru întârzierea finalizării lucrărilo, dar şi cheltuielile oneros efectuate din buget, iar într-un Anunţ de atribuire înregistrat în data CJI lucrari 1de 07.05.2015, cu nr. 187232, suma contractată se cifra la puţin peste 30 de MILIARDE de lei vechi (mai exact 3.033.326 lei) fireşte că apar noi întrebări atunci când constatăm că, pe motiv de utilitate publică, în data de 15.09.2017 s-a semnat contractul nr.10864 cu SC LUCONSA BM SRL şi SC VIA CARPATIA CONSULT SRL, contract a cărui valoare financiar-contabilă aproape că s-a dublat, în cifre absolute suma fiind de fix 6.756.888,82 lei, adică peste 67 de MILIARDE lei vechi. A se reţine că suma este una  FĂRĂ TVA, ceea ce înseamnă că, în fapt, cheltuiala bugetară este mult mai mare. Şi nu este singurul exemplu. Mai este contractul încheiat cu firma SC Alphaconsult Engeneering SRL, cea care are de întocmit „ Documentaţia pentru modernizarea unor Drumuri Judeţene care…”, încasând pentru cele câteva zeci/sute de hârtii, cât credeţi? Aproape 1,3 MILIARDE de lei vechi. Fără TVA. Cum domeniul DRUMURI JUDEŢENE pare a fi unul demn de a fi cercetat şi de Organele cu atribuţiuni de control, nu numai de presă sau de către consilierii judeţeni ai Opoziţiei, trecem peste evidenţierea sumelor colosale de bani diriguiţi deloc cu simţul parcimoniei, de către preşedintele care este  Victor Moraru, şi ne îndreptăm atenţia către alte „căprării”. Căci, mari semne de întrebare ridică şi sumele de bani alocate pentru SERVICII DE PAZĂ a Consiliului Judeţean, respectiv a Comisariatului Militar Judeţean, pentru fiecare din cele două instituţii plătindu-i-se firmei S.C. Prevent Inteligent Security SRL câte 42.241 lei pentru jumătate de an. În lei vechi, pentru amândouă, în 2017 suma apropiindu-se de peste 1,6 MILIARDE de lei. Că doar până-n ziua semnării Contractului 1056/16.06, respectiv a semnării Contractului nr.3645/16.06 n-au stat fără a avea asigurată paza, nu? Să mai cârcotim că dacă nu se externaliza acest serviciu, cu câţiva angajaţi ceva mai vânjoşi se rezolva mai ieftin problema (?) pazei care, la o adică, se dovedeşte a fi încă o sfidare la adresa patronilor care nu-şi permit asemenea fiţe, lor nemaifiindu-le teamă să lucreze cu cetăţenii, cu publicul…? Să mai plusăm spunându-vă că, din banii patronilor şi ai cetăţenilor se plătesc mari sume de bani pentru „Servicii de pază pentru AEROPORT ALEXENI”. Ştiu şi eu şi dvs că NU EXISTĂ AEROPORT LA ALEXENI. Dar, dacă firma SC Kombat Guard GRUP Sercurity SRL prestează activitate de pază,sigur că oamenii trebuie să-şi încaseze plata. Doar că…vă vine sau nu să credeţi, conform documentelor oficiale, în dreptul rândului evidenţiind contractul nr. 7407/31.07.2017 perioada este de doar 3 luni. Cât CJI lucrari 4credeţi că a plătit CJI pentru cele trei luni? Fix 56.116 lei, adică ceva peste o jumătate de miliard de lei vechi…

MILIARDE numai pentru nişte hârţoage …

După ce l-am auzit cu toţii, nu o dată, pe Moraru lăudându-se cu echipa de specialişti pe care el o conduce, chipurile, mai ales spre „noi culmi” în ceea ce priveşte accesarea de fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeană, mulţi ne-am fi aşteptat ca măcar documentaţia, prezentarea situaţiilor financiar-contabile, într-un cuvând, hârţogăria să fie întocmite de cei care, mai mult ca sigur, încasează sporuri salariale tocmai fiindcă fac parte din echipa de implementare a proiectelor de investiţii şi achiziţii publice. Din păcate, în „Situaţia contractelor …” vreo 80% din „poziţii” sunt ocupate cu cheltuieli efectuate pentru fel de fel de aşa-numite Studii de Fezabilitate, unele care frizează ridicolul, dacă nu cumva Codul penal. Căci, ce altceva să gândeşti despre plata a 200 de milioane de lei vechi pentru aşa-zisa prestare servicii de elaborare studiu pentru realizarea menţinerii calităţii aerului, către firma S.C. Multidimension Research Development SRL? Şi ce altceva să gândeşti când afli că s-au cheltuit 200 de milioane, fără TVA, pentru aşa-numite „Servicii de întocmire şi depunere cerere de finanţare şi documentaţiei afecerente obiectivului Creşterea eficienţei energetice a Clădirii Administrative din str. Răzoare, nr. 3”? De ce a fost contractată firma ACE INTERNATIONAL BUSINESS CORPORATION SRL, în condiţiile în care CJI are vreo 130 de angajaţi numai acolo, în birourile de la „Palat”? Aceeaşi firmă a mai încasat aproape 300 de milioane de lei vechi pentru a întocmi documentaţia necesară depunerii cererii de finanţare a obiectivului de investiţie „ Creşterea eficienţei energetice pentru clădirea Centrului Cultural UNESCO Ionel Perlea. Alte aproape 300 de MILIOANE de lei vechi s-au dus în întocmirea hârtiilor necesare pentru ca Muzeul Judeţean să beneficieze de fonduri europene tot pentru aşa-numita „Creştere a eficienţei energetice a sediului”. Şi tot această firmă a mai încasat şi mizilicul de 5.000 de lei, fără TVA, pentru hârtiile necesare a fi întocmite în vederea accesări de fonduri pentru nu ştiu ce „punere în valoare a monumentului istoric Oraşul de Floci” . Pentru acelaşi gen de hârtii necesare a fi întocmite în beneficiul Bisericii de lemn din Slobozia, cea din faţa Muzeului Agriculturii, s-au „topit” CJI lucrari 3 LCMalte 5.000 de lei, fără TVA, în conturile altei firme, respectriv SC BD MOESIA RESEARCH SRL.

Curăţenie, papetărie şi multe „alea-alea” …

Carevasăzică, nu e şi nu poate fi de înţeles de ce a externalizat conducerea CJI serviciile de consultanţă în vederea întocmirii aşa-numitelor „documentaţii” pentru accesarea fondurilor europene. Nu, deoarece Moraru şi predecesorii lui plătesc hoarde de salariaţi, birocraţi cu care se laudă că face o echipă. Cu-atât mai puţin e de înţeles externalizarea serviciului de curăţenie şi igienizare a sediului Palatului Administrativ şi Sala de Spectacole, curăţenie pentru care, dacă e să interpretăm contractul nr. 1049 încheiat pe-o jumătate de an (?) cu SC Eda Clean SRL, din moment ce s-a plătit apraope 600 de milioane de lei vechi,analizând logic înseamnă că per total an suma sare de 1,2 MILIARDE de lei vechi, nu? Ca să mai zic că tot pe-o jumătate de an şi tot cu aceeaşi firmă s-a încheiat şi Contractul nr.592 pentru curăţenia făcută (?) în sediul ISU. Doar că, în acest contract suma este de 12.800 lei, adică doar (?) vreo 250 de milioane de lei vechi pe an. Cui i se pare că nu e o sumă oneroasă pentru bugetul CJI, să dai numai pentru curăţenie vreo 1,5 MILIARDE de lei vechi? Mai ales că Organigrama „geme” de salariaţi care dacă nu „toacă frunză la câini” , atunci toacă banii pe hârtii şi…papetărie. Căci, dacă prezentăm  ştirea conform căreia s-a încheiat contractul cu nr. 3934 care figurează ca având drept furnizor de „consumabile pentru copiatoare şi imprimante CJI, CMJ, ISU”, binecunoscuta firmă Copyprex, contract a cărei sumă este 57.941 de lei (adică vreo 600 de milioane de lei vechi) şi avem în CJI lucrari 6vedere faptul că e un contract TOT PENTRU JUMĂTATE DE AN, atunci înseamnă că sare de 1,2 MILIARDE de lei vechi cheltuiala cu acest „reper”. De parcă nu era de-ajuns, încasările firmei cresc şi datorită a încă unui contract, încheiat tot pe-o jumătate de an. De-astă dată este vorba despre „Servicii de întreţinere şi reparaţii copiatoare şi imprimante CJI, CMJ, ISU”. Iar suma este pe jumătate din cealaltă, mai precis 25.000 lei. Pe-o jumătate de an, reţineţi! Ceea ce înseamnă că per total an, se mai duce vreo juma’ de MILIARD. Şi încă nu ştim dacă nu cumva mai sunt câte alte „consumabile”, de la pixuri, la coli de scris, şi de la capsatoare la plicuri…Ce ştim este că în instituţiile statului MULŢI BANI se cheltuie pentru acţiuni care, multe sunt de-a dreptul inoportune, altele se dovedesc a fi fost inutile. Deşi e o întrebare de-a dreptul retorică, suntem siguri că ar trebui să răspundă cineva pentru că se  perpetuează astfel de cheltuieli…

IONICA GHINEA

Lasa un comentariu

18 − 16 =