SVSU funcţionează cu angajaţii Primăriei…?!

Distribuie articolul:

Cine n-a ştiut, află acum odată cu noi, cei care ne-am dumirit ce este cu SVSU cel aflat în ograda Primăriei Slobozia. Nu, nu este vorba despre o nouă marcă de maşină care să-l aştepte la scară pe unul dintre nenumăraţii şefi ce figurează în organigrama acestei instituţii. Este vorba despre Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Slobozia. Nu avem confirmarea tuturor UAT, dar mai mult ca sigur, pe lângă oricare dintre cele 66 de Primării de pe teritoriul judeţului Ialomiţa, funcţionează câte-o astfel de structură…

Aşadar, am fost curioasă să aflu ce face acest SVSU ? Mi-a picat pe-acest subiect, recunosc, după ce am constatat ce aprig era cetăţeanul Marinescu Ionel în susţinerea PSD, mai ales în perioada campaniei, atunci când musiul „n-a precupeţit nici un efort” în încercarea de a convinge cetăţenii din mediul online, despre binefacerile PSD Slobozia, Ialomiţa, România. Şi dacă ar fi făcut numai propagandă, şi n-ar fi trecut la represalii postând comentarii la articolele prezentate pe site-ul şi pe pagina de facebook a ziarului  Ştirea, dacă nu s-ar fi pretat chiar şi la voalate ameninţări, poate că nu l-am fi „ginit” pe salariatul bugetofag. Dar…

Aşa se face că, fiind curioasă să aflu cine şi, mai ales, de ce se simte dator să slujească plin de-atâta devotament, conducerea de partid şi de stat, l-am întrebat pe stimabilul şi am aflat că lucrează la Primăria Slobozia. Răspunsu-i fiind afirmativ, am început investigaţiile şi nu mică mi-a fost mirarea să constat că musiul cam „freca menta” la locul de muncă, fapt dovedit de răspunsurile de tip copy paste primite la întrebarea mea : Ce anume activităţi desfăşoară acest Serviciu, atunci când nu se alătură ISU de la nivel local, judeţean? Statistic, măcar, prezenţaţi-ne activitatea acestei structuri . Spunem asta, având în vedere că ni s-au prezentat responsabilităţile precizate în Regulamentul de funcţionare a acestui Serviciu şi nu ce a făcut, concret, stimabilul pe „frontul” de lucru atât de bine plătit din bani publici. Şi spun că-i bine plătit, având în vedere suma de bani publici cheltuită, bunăoară, în anul 2016, şi.anume: 80.000 de lei. Adică 800 de milioane de lei vechi. Vreţi să ştiţi ce-a făcut cu banii aceştia şeful Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, domn’ Marinescu Ionel? Curioşi am fost şi noi şi aşa am aflat că din B.V.Ch în sumă de 80.000 lei, au fost achitate contractele de service şi întreţinere pentru ceea ce înseamnă sistem de anunţare – alarmare, în valoare de 24.300 lei, asigurări de viaţă şi sănătate pentru membri SVSU, în valoare de 6.000 lei, echipament pentru membrii SVSU, în valoare de 13.857 lei, evacuare apă canal Nord, în valoare de 5.823 lei, materiale necesare pentru punctele de prim-ajutor în caz de fenomene meteorologice periculoase (caniculă) în valoare de 2.100 lei (kit-uri pentru trusele de prim ajutor , pahare de unică folosinţă). Şi mai aflaţi că, potrivit răspunsului oficial, activitatea SVSU căcă ascoperă toate tipurile de riscuri, dar în special asigurarea permanenţei şi conducerea activităţilor de deszăpezire în sezonul rece, evacuarea apelor pluviale din gospodării în cazul precipitaţiilor abundente, sprijinirea serviciilor profesioniste pentru limitarea şi lichidarea incendiilor(…) . Ce (ar trebui să) înţelegem noi din pompoasa frazare? Că acest SVSU se avântă în lupta cu flăcările, alături de cei de la ISU, respectiv alături de pompierii militarizaţi? Că sunt alături de „trupele” care se luptă cu inundaţiile? Nu-i aşa că sunteţi curioşi să aflaţi dacă nu cumva în fiecare an se „operează” astfel de cheltuieli care n-au cum să nu atragă mari semne de întrebare, mai ales când nu s-a prea văzut activitate pe acest „tărâm de poveste”? Dar, staţi că ni s-a servit chiar şi o super ofertă, şi-anume cea în care ni se precizează că SVSU primeşte de la asociaţiile de proprietari solicitări pentru motopompa de evacuare a apelor din subsolurile blucurilor de locuit. Aceste solicitări pentru anul 2016 sunt în număr de 25”. O fi greu tare să dai voie vidanjei să meargă să încarce rahatul din 25 de bude (WC-uri, bre, nea Ioane!), într-un întreg an, nu lunar, nu zilnic, ca să zici că este „o bătaie de cap”? Nu mai întreb de ce a fost nevoie să se înfiinţeze un astfel de Serviciu. Dar nădăjduind că vă veţi vrea să aflaţi de câţi ani durează această mascaradă a aşa-zisului voluntariat, vă răspund: din anul 2006, când prin HCL nr. 10 a fost înfiinţat un Serviciu în cadrul Primăriei municipiului Slobozia. Vreţi să ştiţi câţi lucrează în cadrul acestui Serviciu care „toacă” 800 de milioane de lei pe an, ca să facă…mai nimic? Un singur angajat are SVSU, şi-acela este Ionel Marinescu! Căror anume situaţii de urgenţă „a făcut faţă” nu ştim, şi nici el nu s-a lăudat! Dar cum suntem în plin sezon de iarnă, şi ne-aşteptam la înzăpeziri, ne-am gândim să fim cu ochii pe acţiunile întreprinse sub patronajul SVSU. Că, cine ştie, poate ne dumirim ce fIFace musiu Ionel de nu mai are lumea loc de el pe…facebook! Aşa că în chiar timpul viscolului petrecut în prima săptămână a anului, l-am întrebat (în „particoler”, pe pagina de facebook, acolo unde şade şi cârcoteşte!) câţi voluntari a strâns în jurul lui şi la ce acţiuni au participat împreună?

Răspunsuri… năucitoare!

Şef Serviciu : – Conform HG 1579/2005 actualizata (încă în vigoare), Cap II – nimic nu le interzice , în conditiile în care după multe campanii de recrutare a voluntarilor ( alţii decât angajaţi) rezultatele nu sunt tocmai fericite, în sensul în care tinerii, şi nu numai, nu prea se înghesuie la implicare în voluntariat – de oricare ar fi el !

Reporter: – Și acești angajați fac voluntariatul în timpul lor liber sau cum? Faceţi-mă să înțeleg de ce era nevoie să cheltuim bani cu un Serviciu de voluntari care, practic, nu sunt voluntari, ci angajaţi, și chiar în Primărie?

Şef Serviciu: – In conditiile în care ei nu sunt plătiţi suplimentar decât pentru activitatea pe care o prestează doar în timpul liber, şi cum ei sunt la muncă deobicei în timpul intervenţiilor pentru limitarea efectelor fenomenelor meteo periculoase… Menţionez că pana în acest moment, de când sunt eu aici nimeni nu a fost plătit suplimentar. În cazul în care am intervenit cu ei în afara programului sau în zile de sărbători legale au beneficiat de recuperarea timpului liber cât au fost efectiv la intervenţie. (…) Şef SVSU este o meserie. De fapt SVSU face parte dintr-un compartiment format din doi oameni, din care unul e şef de compartiment. Nici măcar spor de conducere nu există, pentru că nu sunt suficienţi oameni în subordine! Şeful SVSU ca idee, este un om din primărie bun la toate pe situaţii de urgenţă, un om subordonat primarului ca şef al Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, şi care este de găsit 24/24, fără a beneficia de măcar un spor de dispozitiv (cum au spre exemplu salariaţii Prefecturii, care oricum nu participă toţi la activităţi). Vis-a-vis de salariaţii Prefecturii, ei au şi normă de hrană, că deh…, fac parte din Ministerul de Interne ! (…) Vă pot oferi un B.V. Ch oricând ! Nu a depăşit niciodată 100.000 lei (…) Ca şi compartiment pe Situaţii de Urgenţă avem cheltuieli legale privind contracte de mentenanţă privind sistemul de alarmare, alertare, anunţare a populaţiei, evacuare ape pluviale din canalul de Nord al municipiului (da, ANIF nu mai face servicii pentru care a fost creat decât contra cost, chiar dacă beneficiarul este tot o instituţie a statului ), cheltuieli privind sezonul rece şi canicula, cheltuieli cu S.S.M. (a făcut parte din Compartiment până a fost mutat la Resurse Umane – verificari P.R.A.M., paratoniere, prize de pământ, vizita medicală pentru angajaţi, vaccin antigripal, ş.a.) Dacă veţi verifica, o sa vedeţi că sunt primarii din mediul rural care au avut buget mai mare sau egal cu 100.000 lei pentru situaţii de urgenţă (…) Din păcate nu s-a aprobat până acum, dar eu cer an de an bani pentru adăposturile de protecţie civilă care se înfiinţează în municipiu în caz de situaţii de urgenţă şi nu se aprobă! Banii ar fi necesari pentru dotarea adăposturilor cu uşi metalice, instalaţii de filtroventilaţie, mobilier, ca să nu mai spun că marea majoritate sunt inundate (…) Ştiţi că prin Ordinul MAI 96/2016 ne obligă, ca serviciu al primăriei să ne dotăm cu minim o ambulanţă, o autospecială de stins incendii, o autoscară…? Asta ca să putem obţine avizul de funcţionare ! Ştiţi cine trebuie să încadreze aceste autospeciale ? Voluntarii… pentru că nu au dat voie la angajări ! Deci… voluntari nu avem, dar o să dăm bani pe dotare? (…)

 

 

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *