Vodafone riscă să piardă teren în faţa concurenţei…

Distribuie articolul:

telefonie mobila M* Serviciile de telefonie mobilă încasează bani grei de la Primării
Sute de milioane de lei plăteşte, în fiecare an, chiar şi cea mai mică primărie, darămite o ditamai Unitatea Administrativ Teritorială (UAT) care gestionează bunurile mobile şi imobile ale unui oraş, ale unui municipiu, başca municipiu-reşedinţă de judeţ.

Primăria oraşului Căzăneşti…

Este cunoscut faptul că mai toate contractele încheiate pe bază de oferta cea mai avantajoasă, prin asta însemnând nu neapărat un preţ mai mic al abonamentului, ci mai degrabă un număr mai mare de telefoane mobile, au termen scadent la doi ani după ce-au fost semnate. Mai puţin cunoscut este faptul că unele primării îşi permit a rezilia contractele înainte de termenul scadent, astfel asumându-şi riscul de a fi obligaţi la plata unor despăgubiri impuse, prin contract, de firma prestatoare de servicii de telefonie.
Nu cu mult timp în urmă, pe surse am aflat că primăria oraşului Căzăneşti (oraş care se pregăteşte să redevină comună fiindcă acea localitate a ajuns să arate ca un cătun care n-are nimic în comun cu mediul urban) a reziliat contractul cu SC VODAFONE S.A.
Am fost curioasă să aflu ce avantaje l-au determinat pe primarul Stelian Traian să rezilieze contractul şi-am aflat că dat fiindcă anul trecut pentru convorbirile telefonice efectuate atât pe mobil cât şi pe fix de la bugetul local s-a plătit suma de 26.286 lei, adică peste 260 de milioane de lei vechi, pentru anul acesta domn’ primar s-a gândit că este mai avantajoasă oferta altei reţele de telefonie mobilă, fapt pentru care a reziliat contractul ci Vodafone. N-am întrebat, fapt pentru care nici primarul nu a precizat cu ce operator a fost înlocuit Vodafone. Dar ne-a precizat că „Din motive financiare a fost reziliat contractul (…) Costul mediu lunar pe o factură fiind de 1.806 lei – aproximativ 400 de euro lunar. Actualul contract presupune servicii lunare de telefonie mobilă de aproximativ 130 de euro lunar, scutirea de la plata abonamentului pe o perioadă de 4 luni şi a proratei, acordarea unei reduceri de 20% a costului abonamentului pe întreaga durată a contractului şi acordarea unui număr de 25 de telefoane mobile”. Este ştiut că în prezent, contractele conţin un articol prin care clienţii sunt forţaţi să plătească abonamentul pe toată perioada stabilită iniţial, dacă vor să rezilieze contractul înainte de data scadenţei. Şi chiar dacă ANPC spune că aceasta este o clauză abuzivă, cu greu reuşesc abonaţii să obţină măcar o scădere a sumei reprezentând abonamentul lunar!
Ca abonat al aceleaşi reţele de telefonie mobilă, admit fără rezerve că salariaţi ai SC Vodafone S.A au pus nervii pe bigudiuri multora dintre beneficiari, eu însămi abia aşteptând să se încheie perioada contractuală. Am simţit pe propria-mi piele lipsa de flexibilitate în renegocierea sumei reprezentând abonamentul lunar, aşa că pot înţelege dorinţa de-a schimba acest operator. Ce nu pot admite este suprapunerea a două plăţi din bani publici! Spun asta gândindu-mă că dacă operatorul Vodafone va dori, UAT va pierde în instanţă şi, pe cale de consecinţă, va trebui să plătească daune pentru ruperea relaţiei contractuale înainte de termen.
IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *