Actualitate

DGASPC Ialomiţa – anul trecut a fituit peste 855 de MILIARDE lei vechi

DGASPC birouri

Sunt, iată, cheltuieli impresionante pentru copiii orfani şi pentru bătrânii internaţi în stabilimentele administrate de către DGASPC. Câţi sunt ei, bieţii copii şi bătrâni? Fiindcă noi nu o să „picăm în capcana” întinsă în meşteşugitele raportări, o să vă spunem doar că în 2018 au fost 177 de copii în Centrele şi Căşuţele de tip familial, iar la asistenţii maternali au fost 96 de copii. Cât priveşte bătrânii, numărul lor a fost de vreo 300, dacă nu-i punem la socoteală şi pe cei 36 de bătrâni care, cică, figurează în activitatea aşa-numitului „Centru de integrare prin terapie ocupaţională” înfiinţat la sfârşitul lui 2017, în condiţii cel puţin discutabile!        

 

Nu credem să fie judeţ în care copiii orfani şi bătrânii internaţi în aşa-numitele Centre să nu fie motivul pentru care sute de salariaţi să-şi încaseze salarii „nesimţite”, pe motiv că îngrijesc de traiul celor care, în discuţiile protocolare, poartă, generic, denumirea de „beneficiari”.  Cunoscând cât se poate mai îndeaproape situaţia creată în aşa-numitul Sistem de Protecţia a Copilului şi adulţilor internaţi în stabilimentele administrete de DGASPC Ialomiţa, noi, cei care am tot scris despre meandrele şi sincopele existente în activitatea acestei instituţii a statului, avem convingerea că, măcar în ceea ce priveşte nivelul redus al adopţiilor, cei responsabili ar trebui să dea oarece socoteală! Spunem asta, deoarece, din păcate, despre traiul pe care-l duc bieţii „beneficieri” acolo, în Azil, în Cămine, în Căsuţele alea „de tip familial”, prea puţine putem afla. Conferinţe de presă DGASPC nu desfăşoară! Discuţii în cadrul şedinţelor Consiliului Judeţean Ialomiţa, nu se fac decât atunci când DGASPC i se aprobă bugetul, iar domnul Marcu Paul sau Badea Nicolae „raportează cu mândrie proletară” despre „realizăriler măreţe” pe care ei le-au gestionat. Nimeni, niciodată, nu i-a întrebat pe respectivii domni nici măcar despre raportul dintre numărul copiilor şi numărul de angajaţi. Gândindu-ne că s-ar putrea ca la această întrebare, onor conducerea să ne servească „pe rever” un răspuns din care să reiasă că, dimpotrivă, raportat la numărul beneficiarilor, numărul angajaţilor este chiar mic, facem precizarea că noi vizăm, în primul rând, zvonurile referitoare la numărul mare de „fătuci” angajate să „facă teren” la domiciliul aşa-numiţilor „asistenţi maternali”. Următoarele categorii care ridică mari semne de întrebare sunt: categoria psihologilor, categoria educatorilor PR, mai ales cea a „animatoarelor”. Nu, nu este un cuvânt peiorativ, ci chiar o denumire din nomenclatorul de funcţii ocupate în cadrul DGASPC. dgaspc-marcu-si-moraruMai apoi, avem tot felul de asistente care, chipurile, se ocupă de …?

Peste 540 de angajaţi, peste 283 de MILIARDE – salariile

Deşi Organigrama instituţiei, cică, ar trebui să cuprindă peste 640, conducerea DGASPC Ialomiţa vrea să lase impresia că se luptă să facă faţă cu 100 de oameni mai puţin. Nu ştim cât de „nesimţite” au ajuns salariile după măririle ce poartă pecetea Guvernului Dăncilă, respectiv semnătura lui Victor Moraru ca preşedinte al CJI. Ştim, însă, că pe site-ul DGASPC Ialomiţa, ultima afişare a salariilor datează din septembrie 2018. Din păcate, din lunga listă a funcţiilor ocupate de cei 542 de angajaţi, nu ne putem da seama prea lesne de veniturile încasate de fiecare, deoarece mulţi dintre ei beneficiază şi de aşa-numitele sporuri, precum sunt: spor de condiţii deosebite; spor de asigurarea continuităţii; spor copil handicap (în cazul asistenţilor maternali), dar şi sume de bani reprezentând vouchere de vacanţă.         Deşi DGASPC îşi face mendrele sub oblăduirea conducerii CJI, dat fiindcă, oficial, el este păstorit de către consilierii judeţeni, ne-ar plăcea ca „aleşii neamului” să aibă măcar vagi cunoştinţe într-ale raportului dintre numărul angajaţilor raportat la numărul beneficiarilor, başca ocupaţia reală a personalului. Ştiind, însă, că aproape nici un consilier judeţean n-a citit cap-coadă măcar Raportul de activitate supus atenţiei lor, atunci când sunt solicitaţi să aprobe bugetul CJI, implicit pe cel al DGASPC, nu ne rămâne decât să trecem în revistă, rând pe rând, în mai multe articole/stiri, cheltuielile efectuate, atât pentru funcţionare, dar mai ales cu angajaţii şi, desigur, cu fiecare categorie de beneficiari. Toate acestea, raportate la rezultatele obţinute, fireşte! Deoarece Raportul vizând activitatea desfăşurată în anul trecut (2018) încă nu a fost prezentat, reiterăm cifre expuse în „hârţogăria” expusă la începutul anului trecut, atunci când s-a aprobat bugetul. Sărim, desigur, peste caraghioslâcul DGASPC Ialomitacopierii întru expunerea în faţa consilierilor judeţeni, an de an, a aşa-numitului Regulament de funcţionare şi organizare a DGASPC!

Cheltuieli „pe căprării”

Total cheltuieli ale fiecărui stabiliment în parte, se compune din cheltuielile ale DGASPC, având ca sursa, nu numai bugetul de stat şi bugetul Consiliului Judeţean Ialomiţa, ci şi veniturile proprii, în cazul adulţilor internaţi în Azile, ele fiind realizate din contribuţia beneficiarilor şi/sau a aparţinătorilor acestora. Căminul pentru persoane vârstnice situat în comuna BALACIU : 1.936.286 lei, din care:

a) de la stat 185.999 lei,

b) de la CJI – 996.856 lei,

c) de la beneficiari/aparţinători – 753.431 lei

Centrul pentru persoane vârstnice FIERBINŢI : 1.332.948,

din care: a) 118.000 lei

b) 933.826 lei;

c) 281.122 lei

Centru de îngrijire şi asistenţă socială SLOBOZIA: 5.628.072 lei

din care: a) 3.808.089 lei;

b) 1.435.986 lei;

c) 997  lei;

Centru de recuperare neuropsihică pentru adulţi MOVILA : 1.840.264 lei,

din care: a) 1.352.024 lei;

b) 479.560 lei

c) 8.680 lei

Centru de integrare prin terapie ocupaţională „Kalina şi Maria” cartierul BORA : 1.822.122 lei, din care:

a) 1.511.750 lei

b) 309.122 lei,

c) 1.250 lei

PRIVIŢI, mai atent, aceste cifre ! Nu-i aşa că şi dumneavoastră vi se pare că sunt, cel puţin stranii diferenţele de bani pe „surse” financiar-contabile? Nouă, aşa ni se pare! Şi ni se mai pare că prea nu există nici un fel de control asupra stării de fapt din neştiutele „meandre” ale activităţii care, din păcate, nu se soldează nici cu diminuarea numărului de copii inadoptabili, nici cu creşterea numărului de copii adoptaţi, nici măcar cu un număr lăudabil de copii cu-adevărat pregătiţi pentru a putea face faţă DGASPC internatcerinţelor societăţii în care trăim cu toţii!

Întreţinuţi cu costuri ameţitoare

Aproape 45 de milioane lei vechi este costul lunar pentru fiecare copil mai mic de 3 anişori care ajunge în Centru de Plasament specializat pentru copilul cu dizabilităţi. Şi la Centrul de Plasament nr.2 costul pentru un copil sare de 40 de milioane de lei vechi pe fiecare lună. Alte Centre mai asigură servicii şi pentru doar (?) 34 de milioane, aşa cum este cazul Centrului nr. 3 din Slobozia. Căsuţele de tip familial, nu se lasă nici ele mai prejos şi prestează contra unui tarif cuprins între 30 – 34 de milioane de lei pe lună. Şi dacă pentru copii şi adolescenţi costurile sunt cele pe care vi le-am expus, pentru bătrâni, tariful este un pic mai mic. Centrul din Movila percepe aproape 33 de milioane de lei, în vreme ce Azilul din Slobozia prestează pe-un tarif de aproape 29 de milioane lei vechi pentru fiecare bătrân internat. Celelalte Centre au şi ele preţurile lor, pe care le stabilesc cu largul concurs al autorităţilor publice locale şi centrale. V-am prezentat astăzi doar aceste câteva aspecte ale funcţionării DGASPC Ialomiţa. Deigur, multe alte aspecte rămân în lista de priorităţi a subiectelor ce fi-vor prezentat în ziarul Ştirea. Nu de alta, dar problema asistenţilor maternali versus problema adopţiilor, din păcate, este un punct nevralgic doar pe agenda de lucru a unora dintre jurnalişti, nicidecum pe agenda de lucru a consilierilor judeţeni, a ministerului de resort şi-a altor factori de decizie!

IONICA GHINEA

1 Comentariu

  • buna ziua !!!!!!! cu tot respectul fata de meseria dumneavoastra actuala ,consider ca ar trebui sa cititi si sa intelegeti legislatia europeana in vigoare referitoare la tot ceeea ce inseamna asistenta sociala:camine de batrani ,structurile organizatorice,standardele minime de cost actualizate -propunerile din nov 2018,-legislatia economica financiara in vigoare,codul muncii,legile salarizarii,toata legislatia romaneasca si europeana in vigoare referitoare la asistenta sociala ,actualizata ,cum se organizeaza bugetul national,bugetul judetean si local, forurile care au obligatia de a sustine bugetele locale ,judetene ,s.a.m.d si apoi sa va exprimati nemultumirile in legatura cu activitatea dgaspc ialomita. va multumeste, un simplu cititor al paginii dumneavoastra!

Lasa un comentariu

one × three =